Čím se vyznačuje B2B marketing?

B2B marketing, neboli Business to Business je velmi specifická strategie. Spočívá v tom, že nabízíte své produkty a služby nikoli koncovému zákazníkovi, ale jiné společnosti. Spolupráce mezi firmami je velmi důležitá nejen pro fungování, ale také pro úspěšnost celé firmy. I proto se některé společnosti soustředí pouze na tento typ obchodování.

pět pěstí

Základní odlišnosti

Existuje několik bodů, ve kterých se B2B razantně liší od B2C (tj. Business to Consumer). Podívejme se na několik nejzákladnějších.

  1. Tento segment trhu není tak sezónní.
  2. Klient má větší hodnotu.
  3. Péče o zákazníka je mnohem náročnější.
  4. Firmy sledují návratnost investic místo konečné ceny.

 

Sezónnost

Tento segment trhu je v obecné rovině méně sezónní než při běžném prodeji. Záleží ale samozřejmě na oboru, ve kterém působíte. Automobilový či knižní průmysl se během roku nemění. Na rozdíl firma vyrábějící stany na venkovní akce bude mít zně během léta.

 

Hodnota klientů

Vyšší hodnota má několik důvodů. První je, že i za jednorázový nákup pravděpodobně zaplatí poměrně vysokou částku. Dalším důvodem je, že jsou mnohem loajálnější. Jakmile zjistí, že se s vámi dobře spolupracuje, nejspíš nebudou chtít měnit dodavatele. Můžete tak s nimi spolupracovat i po mnoho dlouhých let.

asistentka a podnikatelé

Náročná customer care

Pečovat o své klienty samozřejmě musíte pokaždé. Firmy ovšem čekají větší servis, nabídku i nadstandardní služby. Mezi ty patří například bezplatné konzultace, které byste měli vnímat jako investici do budoucna. Na kvalitu dávejte pozor vždy a všude.

 

Konečná cena není tak důležitá

Společnosti na rozdíl od jednotlivců nekoukají tolik na finální cenu produktu či služby. Dívají se více na návratnost jejich investic. To znamená, že rádi zaplatí za PPC (tj. Pay Per Click) i 100 Kč za jeden proklik, když přicházející klient za objednávku utratí desetitisíce korun. Pokud se jim vyplatíte, tak vás budou zbožňovat a klidně zaplatí vyšší částky za jednotlivé služby.